Zamieszczone przez EMP-TURBO
AWARIE I USTERKI TURBOSPRĘŻAREK
Zwiń
X
-
oczywiście nie ma się co stresować ,ewantualnie jeśli przyczyną zaolejenia są już duże ilości oparów oleju z odmy to pokusić się możana, jeśli istnieje taka możliwość ,o zamontowanie oil catch tanka, który będzie eliminiował przedostawanie sie oleju do układu dolotowego ............Zamieszczone przez parasiteCzyli generalnie nie ma się czym na razie stresować i dopóki pobór oleju jest w normie to jeździć?
Komentarz
-
-
Parę lat temu gdy tata kupił Paska B4 z niemiec, dość fajnie zgrzebanego (miał odejście aż miło, w sumie nie wiemy go w nim było przerobione) z silnikiem 1Z. Wszystko było cacy do momentu zmiany oleju u Polskich specjalistów.. Wcześniej był to jakiś olej górnych lotów, były wszystkie papierki (nie pamiętam już jakito był olej), turbo było oryginalne. Niestety zaraz po zmianie oleju na (wstyd się przyznać) mineralny turbo dostało w łeb. Przed wymianą oleju nie kopcił, nic nie wyło, nic nie syczało, wkręcał się na obroty idealnie.
Mogła to być wina zlania gorszym olejem?
Komentarz
-
-
trooper, hmm a czasem nie było to w okresie zimowym? Bo jeśli tak to w sumie nie ma co się dziwić.
Takch "fachowców" mamy. Jak mówię, że mam prawie 300 tyś przebiegu i jeżdżę na 0W40 to się za głowę łapią, że już dawno powinienem na 10W40 latać. Po zakupie niestety sprzedawca mi wcisnął taniego Mobila 10W40 ale na szczęscie szybko się go pozbyłem.
Komentarz
-
-
A czym czyściłeś geometrię, papier ścierny czy jakieś inne metody?Zamieszczone przez przemikTutajZamieszczone przez natashprzemik - opisz w jaki sposób czyściłeś turbo
moje wypociny z VTN15... GT1749VA czyscimy podobnie... z ta roznicą ze nie ma juz pułapki "źle załozoneg pierscienia".
Komentarz
-
-
Z gwizdaniem w pacjencie o którym pisałem wyżej jest jeszcze lepsze halo
Stare turbo które padło wymienione zostało na regenerowane, które zaczęło gwizdać po jakimś czasie... i gwizda tak już ok 45kkm. Głośno jak karetka. Autku po zmianie turbo jakby ubyło trochę na mocy, ale teraz mimo że gwizda, nic się z dynamiką nie dzieje
Ciekawe ile jeszcze pociągnie
Komentarz
-
-
Generalnie turbo nie powinno głośno pracować .Jeśli natomiast jego praca jest faktycznie głośna to może mieć to związek z :Zamieszczone przez trooperZ gwizdaniem w pacjencie o którym pisałem wyżej jest jeszcze lepsze halo
Stare turbo które padło wymienione zostało na regenerowane, które zaczęło gwizdać po jakimś czasie... i gwizda tak już ok 45kkm. Głośno jak karetka. Autku po zmianie turbo jakby ubyło trochę na mocy, ale teraz mimo że gwizda, nic się z dynamiką nie dzieje
Ciekawe ile jeszcze pociągnie
- dużym niewyważeniem układu wirująceo .Pamiętajmy ,że tego typu turbosprężarki doważa się na prędkości min. 168.000. tyś. obr/min ,a ich praca nominalna wynosi napewno koło 130.000. tyś obr.min ,tak więc układ wirującym musi być precyzyjne doważony ,bo w przeciwnym wypadku trwałośc tubospężarki będzie krótsza i do tego mogą pojawiać się wycieki oleju ........
- ocieraniem układu wirującego o obudowy z powodu nadmiernego luzu ,poprzecznego lub wzdłużnego ........
- uszkodzeniem którejś z łopatek wirnika lub koła kompresora
- jakiejś nieszczelności ,bądź niewłaściwego kształtu kanałów wycechowych lub ssących ( załamania, wystające krawędzie uszczelek itp. )
Komentarz
-
-
Witam kolegów.
Chciałem zapytac tez odnosnie mojej turbiny.
Od wczoraj zaczęła gwizdac przy prędkości 1500obr/min na wyższych już jej nie słychac najbardziej odczuwalne przy rozpedzaniu. Dodam że Skoda jest po elektronicznej modyfikacji i ma przejechane 53 tys a modyfikacja miała miejsce 2 tys km temu. Ogólnie silnik chodzi świetnie nic nie muli ciagnie doskonale na każdym biegu. Czy to już koniec tej turbiny czy da sie jeszcze coś zrobic żeby pojeździc ?kriss78mlody
Komentarz
-
-
czy modyfikacje przeprowadzał może V.....ch? :wink:Zamieszczone przez kriss78mlodyWitam kolegów.
Chciałem zapytac tez odnosnie mojej turbiny.
Od wczoraj zaczęła gwizdac przy prędkości 1500obr/min na wyższych już jej nie słychac najbardziej odczuwalne przy rozpedzaniu. Dodam że Skoda jest po elektronicznej modyfikacji i ma przejechane 53 tys a modyfikacja miała miejsce 2 tys km temu. Ogólnie silnik chodzi świetnie nic nie muli ciagnie doskonale na każdym biegu. Czy to już koniec tej turbiny czy da sie jeszcze coś zrobic żeby pojeździc ?
P.S. gwizdem się nie przejmuj, nic z tym już nie zrobisz, jeżdzij aż sie turbo do końca wysra
superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Być może Twoja turbosprężarka niestety nie podołała cięższej pracy ,jaką wymusił od niej program . Przebieg bardzo mały ,ale niestety turbosprężarki w BXE ,tak jak wspomniałem w pierwszym poście lubią padać dość szybko .Muszę tez stwierdzić ,iż fabryczne turbosprężarki są często doważone w górnej granicy tolerancji ,z racji takiej iż w fabrykach robią to automaty i nikt tam się nie cacka ,aby zejść z wynikiem jak najniżej .Po prostu niedoważenie wchodzi w tolerancje i turbosprężarka opuszcza stanowisko . W przypadku kiedy chodzi ona później na seryjnym programie to ok ,poradzi sobie .Gorzej jednak będzie jak właśnie zastosuje się jakis program lub chip,który zwiększa ciśnienie doładowania i w konsekwencji zmusza turbosprężarke do szybszego wirowania ,co może powodować ,iż będzie ona przekraczała znacznie tolerancje doważenia. Nie ma się co tez oszukiwać, bo turbosprężaki w BXE mają małe wirniki i kompresory i są turbosprężarkami dośc szybkimi ,tak więc dołożenie programu lub założenie chipsa jeszcze pogarsza ich sytuację .Zamieszczone przez kriss78mlodyWitam kolegów.
Chciałem zapytac tez odnosnie mojej turbiny.
Od wczoraj zaczęła gwizdac przy prędkości 1500obr/min na wyższych już jej nie słychac najbardziej odczuwalne przy rozpedzaniu. Dodam że Skoda jest po elektronicznej modyfikacji i ma przejechane 53 tys a modyfikacja miała miejsce 2 tys km temu. Ogólnie silnik chodzi świetnie nic nie muli ciagnie doskonale na każdym biegu. Czy to już koniec tej turbiny czy da sie jeszcze coś zrobic żeby pojeździc ?
Komentarz
-
-
EMP-TURBO,
A jak w końcu wygląda sprawa naprawy Garrettów? Podobno Garrett nie robi już do swoich sprężarek zestawów naprawczych, więc jak to wygląda. Np. dostajesz pacjenta gdzie do wymiany jest wirnik i ...Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
Sporo czytałem na ten temat, jak miałem problem z Turbo. Jak pada wirnik to kiepski zakład wkłada wirnik, np. z mojego turbo które mi już gwizdało, a sprzedałem je na allegro za parę stówek, lepszy warsztat używa podobno części Maletta który dorabia do wszystkiego części (http://www.melett.com/), nieraz wkładają coś z Chin i wtedy za 10k znowu gwizda
Nie znalazłem, zakładu na który nie byłoby reklamacji... niestety, jakbym znalazł nie kupowałbym turbo za 2400 tylko zrobił je za 1000, fakt, że może z gwizdaniem bym jeździł do dziś lub też nie, ale skoro auto kupiłem na 4-5 lat to prędzej czy później turbo by padło, a tak parę stówek odzyskałem bo używka została sprzedana.
Ręczne czyszczenie chyba lekko odważyło wirnik, bo zaczęło się gwizdanie, wcześniej był tylko notlauf :P, zrobiłem też błąd bo zamiast pedałować go do 4000-4500 obr, lepiej było pojechać na autostradę i z 15 min potrzymać na 3500 obr, wcześniej wycinając katalizator.
Komentarz
-

Komentarz